Menu Sluiten

CHAMPS-ELYSÉES, AUTOSTRAAT VAN EUROPA OF GEWOON ‘BELEVING’ OP TOP LOCATIE?

Champs

Beleving aan de Champs-Elysées. Kort geleden verscheen het bericht dat Volkswagen onderhandelt met de eigenaar van het pand waar nu nog Virgin Megastore is gevestigd. Ook Volkswagen wilt op de Champs Elysees pronken met een uitbundige showroom en meer van haar merk.

Wie kon bevroeden dat de aankoop door Louis Renault in 1910 van het pand aan de Champs Elysées dit tot gevolg zou hebben. Nadat er vanaf 1963 de befaamde Pub Renault gehuisvest was wordt in november 2000 L’Atelier geopend. De nieuwe trend is gezet en er volgen meer automerken. De autostraat van Europa huisvest momenteel tevens Peugeot, Citroën, Mercedes Benz, Fiat en Toyota. In de nabije toekomst komt Volkswagen haar merk promoten aan de Champs Elysées.

Een mooie manier om in een uurtje, en voor de echte liefhebber misschien ietsje langer, binnen te gaan naar een ambiance om te smullen van het merk.

Bekijk Renault. In L’Atelier Renault communiceert het merk rechtstreeks met het publiek. Een jaar geleden werd het totaal vernieuwde pand heropend. Realiseer je ook even dat er vanaf 2000 reeds meer dan 20 miljoen bezoekers zijn geweest. Renault heeft er naast tentoonstellingsruimte voor haar studiemodellen te tonen ook ruim plek voor de nieuwste modellen. Hiernaast tref je er een complete Renault boutique aan, waar ook de goodies van de overige Renault merken te koop zijn. Renault Sport, Gordini en Alpine.

Deze beproefde formule tref je ook aan bij de andere automerken aan de Champs-Elysees Ga je nu of in de toekomst naar Parijs en loop je over de Champs-Elysées? Wie weet vind je het leuk om een bezoek te brengen aan één of meer van deze merken showrooms.

Ter voorbereiding of voor de liefhebber even op een rijtje:

L’Atelier Renault

Citroënët

Mercedes-Benz Paris

Toyota rendezvous

FIAT

Het gaat in deze showrooms allemaal om de ‘beleving’ van het merk te laten ervaren. Dit wordt versterkt door de beschikbaarheid van een ‘shop’ met ‘merk-goodies’ Deze worden verpakt in een ‘catchy’ en vaak begerenswaardige draagzak. Een complete verwennerij is zeker op aanraakafstand staan van een schitterend prototype of studiemodel. Die mag je ook nog naar hartenlust fotograferen.

Ik gebruik deze showrooms met de toegepaste formules graag als inspiratiebron bij de brainstorm momenten van mijn CANVAS begeleiding. Zeker bij autobedrijven een goede stimulans om tot waardevolle ideeën te komen.

MEER WETEN?

RUUD

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.