Menu Sluiten

HAANTJES GEDRAG OF TOCH LIEVER FEEDBACK ?

Laatst kreeg ik een merkwaardig antwoord van mijn coach.

De vraag was: wanneer is mijn bedrijf succesvol?

Hij antwoordde kort: ‘Je bepaalt zelf wanneer je bedrijf succesvol is.’

kip-ei.jpg

Een kip en een ei verhaal misschien?

 

Natuurlijk heb je het succes zelf in de hand. Door je eigen acties kun je er voor zorgen dat je bedrijf succesvol wordt, is en blijft. Maar of deze acties dit doel bereiken? Dat bepaalt uiteindelijk alleen je klantenkring en niemand anders.

Hebben je klanten ontvangen wat je hun beloofd hebt?

Hebben je klanten dat ontvangen waarvoor ze hebben betaald?

Hebben je klanten de hulp ontvangen die jij hun beloofde?

Dat bepaalt toch echt wel de mate van succes en daarmee heeft de klant het voor het zeggen.

Om daar achter te komen is het van wezenlijk belang een goede feedback van je klanten te ontvangen.

Unknown-6

Na het objectief beoordelen van de feedback voer je de aanpassingen door in je organisatie. Je zorgt ervoor dat je aanbod overeenkomt met de verwachtingen van je klant.

In dat deel bepaal je inderdaad zelf hoe succesvol je bedrijf is. Maar ook dan doe je het pas nadat je geluisterd hebt naar je klanten zodat je kan beantwoorden aan hun verwachtingen.

Zo gezien bepaal je echt niet alleen zelf of je bedrijf succesvol is!

 

Toch geen kip en ei verhaal, maar haantjes gedrag?

Als ondernemer denken te bepalen wanneer je bedrijf succesvol is?

Zonder te luisteren naar je klant?

Ik denk het wel, of beter, dat weet ik zeker!

RUUD

1 Comment

  1. Ruud

    Frank van Gool 13 mei 2016 om 14:37 (Bewerken)
    Cruciaal! voor autonoom groeiende bedrijven. Gespecialiseerde Klantenfeedbackprogramma’s zijn de tweede essentiële stap voor succesvolle organisaties. En vervolgens er wat mee doen, want dat wordt nog weleens “vergeten”….. Het feedbackprogramma is slechts het middel, moet geen doel op zich zijn. “ondernemen is de klant vragen wat hij nodig heeft”.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.