Menu Sluiten

TROTSE MEDEWERKERS?

Wilt u meer uit uw bedrijf halen? Dat kan uiteraard op verschillende manieren. Een manier die niet zo vanzelfsprekend lijkt, is te zorgen dat iedereen binnen de organisatie trots is op de organisatie. Ehm, ik bedoel dus echt uitermate trots, vanuit zichzelf, niet vanuit u.

ontwikkelcirkel trots

Trots op zijn werk, trots op zijn collega’s, trots op zijn prestaties, trots op zijn ontwikkeling en misschien nog wel het meest trots op de tevreden klanten die de organisatie heeft.

Om dit te bereiken dient de cultuur van de organisatie ‘trots zijn’ uit te ademen. Pas als dit het geval is heeft u te maken met een trotse organisatie. Trots kan dan op geen enkele manier een bedreiging vormen.

Als zaakvoerder hoef ik u niet uit te leggen hoe belangrijk dat dit is, een cultuur die trots zijn uitademt. Maar hoe bereik je dat, hoe bereik je dat wanneer je het als zaakvoerder, terecht, belangrijk vind dat de normen en waarden terug te vinden zijn zoals u die voor ogen heeft?

Geen makkelijke klus? Dat klopt! Maar daar kan ik u goed bij helpen. Door te kijken waar de cultuur begint, hoe je deze kunt sturen en hoe je een traject opzet om je gewenste resultaten te bereiken.

 

We beginnen intensief maar al snel wordt het een voortgangscontrole en bijsturing daar waar nodig. Intensieve coaching voor het hele team hoeft u niet te verwachten, er moet immers gewerkt worden.

 

Toch is het mogelijk om een ontwikkeling in gang te zetten waarbij u de cultuur zo naar uw hand zet én de medewerkers steeds trotser worden op de organisatie, uw organisatie. Trotser, loyaler en nog tevredener, dat is onze doelstelling.

Trotse medewerkers zijn geen bedreiging, maar een geschenk wat iedere zaakvoerder zichzelf kan schenken, zichzelf zou moeten schenken.

RUUD

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.